dissabte, 25 de juliol del 2015

Sobre... Sant Jaume

—Es pot saber com t’ho has fet? 
—És un secret 
—I si intisteixo molt, molt, me’l diràs? 
—No, perque me’l va dir un amic i em va dir que no el digués a ningú però que si mai el deia no digués que me l’havia dit ell 
—Au va...!
Aquest és el fragment d’una conversa que he tingut amb sant Jaume aquest matí. Li donava les gràcies per haver-me fet el regal més meravellós i més inesperat de tots: tot i que poca... la pluja! Entre d’altres coses li he preguntat com ho sabia ell que això era el que més esperava quan no ho sabia ni jo. «El factor sorpresa és imprescindible en tot bon regal. Un regal, o et tomba o és un «no-res del Corte Anglès» Ha somrigut pel rodolí inesperat que li ha sortit ;-)

He mirat d’avançar en el coneixement de com s’ho havia fet, preguntant-li el nom de l’amic que li havia dit
—Pau, m’ha contestat 
—I ni que t’ho demanés de genolls no m’ho diries? 
—Au va, passa, passa. No voldràs fer un numeret aquí, davant de tothom, oi?
I això l’ha espantat perquè em veia prou decidit per a fer-ho. Era, doncs, una amenaça per a ell. Li havia trobat el punt feble

Els que em coneixeu sabeu que sóc tossut: massa. Bé, vet aquí les paraules que he aconseguit de sant Jaume no sense asegurar-li abans que no ho diria a ningú i que si ho deia no diria que m’ho havia dit ell:
Quan les contrarietats ens envolten pertot arreu, no quedem del tot encerclats; quan no sabem com escapar-nos, a la fi trobem la sortida; quan els qui ens persegueixen ja ens tenen a les mans, no quedem del tot abandonats; quan ens trobem per terra en la lluita, no arribem a perdre-hi la vida. Quan pensàvem que ja no plouria mai mes...
Oi que no ho direu que us he dit jo?

Fotografia: Arnau Arqué 

1 comentari:

Santi Pau Bertran ha dit...

Molt bé Arnau !
Felicitats !
Aqui, al costat de l'arbre, jo hi posaria un poeta cantant el seu poema que —perquè no?— podria ser aquest:

Que Déu s'apiadi de nosaltres i ens beneeixi, que ens faci veure la claror de la seva mirada. La terra coneixerà els vostres designis, i veuran tots els pobles la salvació.
Que us lloïn les nacions, Déu nostre, que us lloïn tots els pobles alhora.
Que s'alegrin els pobles i cridin de goig. Vós regiu el món amb justícia, regiu les nacions amb rectitud, i guieu els pobles de la terra.
La terra ha donat el seu fruit, el Senyor, el nostre Déu, ens beneeix. Que Déu ens beneeixi, i el venerin d'un cap a l'altre de la terra.