dissabte, 11 de juliol del 2015

Sobre... Comprendre

Comprendràs!

Aquesta és la promesa: comprendre

Perquè si comprenc avanço

Comprendré, per exemple, què és pregar... malgrat que no sóc ni massa recte ni massa honrat ni massa just ni massa fidel —no s’hi val que ho sigui una miqueta: ho podria ser més. Però mentrestant i malgrat això... «tu ajudes protegeixes guardes vetlles» i jo «veneraré trobaré»

Imagineu això: «Encertar sempre els bons camins». Us imagineu una cosa així? Imagineu-ho depressa sisplau 

I després imagineu que llavors encerteu els bons camins d’una pregària que porti un nom incrustat: Anna. Dotze anys
Fill meu, si aculls el que jo et dic i guardes com un tresor tot el que et mano, si escoltes atentament la saviesa i el teu cor és amatent a entendre, si crides la intel·ligència i la invites a venir, si la busques com si fos plata i et deleixes per ella com pels tresors amagats, comprendràs què vol dir venerar el Senyor i trobaràs el coneixement de Déu. Perquè és el Senyor el qui dóna la saviesa; el coneixement i la intel·ligència surten dels seus llavis. Ell reserva per als homes rectes el seu ajut, protegeix els qui porten una vida honrada, guarda els camins dels homes justos i vetlla per les rutes dels seus fidels. Llavors entendràs la bondat i la justícia i encertaràs sempre els bons camins. (Pr 2)

«Quina cosa més dolça per a nosaltres, germans caríssims, que aquesta 
veu del Senyor que ens invita? Mireu com el Senyor, amb la 
seva bondat, ens mostra el camí de la vida. Cenyits, 
doncs, els nostres lloms amb la fe i amb 
l’observança de les bones obres, 
fem els seus camins guiats 
per l’Evangeli per tal 
que meresquem 
de veure 
Aquell 
qui ens ha
cridat al seu regne.»
(Regla de sant Benet. Pròleg)


1 comentari:

Santi Pau Bertran ha dit...

Vaig enviar el link d’aquesta entrada a Poblet i a Montserrat com a felicitació. Em pensava que no em contestarien. Vaig estar molt content. Vet-ho aquí:

Webmaster de Poblet. 11 jul. (fa 5 dies). Per a usuari. Gràcies. Sant Benet és una mica la festa de tots. Cordialment,

Secretaria-abadiamontserrat. 13 jul. (fa 3 dies). Per a usuari. Benvolgut: Moltes gràcies per enviar-me el link del blog, realment suggeridor. Confio que hagueu passat també una bona festa de Sant Benet. Us encomano en la pregària, G. A.


També val la pena dir que dissabte no em van fer gens de mal les cames. Vaig pensar molt seriosament que sant Benet m'estava donant un cop de mà. Vaig caminar tota l'estona amb la síndrome del dolor i era molt divertit perquè no en tenia