dijous, 5 de novembre del 2015

Sobre... Seguir

La mirada d'una persona

«Seguir» o «continuar» és el verb que sempre em sembla que estigui conjugant la mirada d’una persona el dia del seu aniversari. Cada vegada que la miro és com si em digués: «Au va, seguim!» «Ànim, endavant!»
I em sembla que ho diu a ple pulmó i també em sembla que els qui la veiem en quedem contagiats. Quedem com impregnats o xops d’aquesta seva electricitat desbordant 
La mirada d’algú el dia del seu aniversari sembla insistir de manera molt tossuda que ha valgut la pena anar per un camí sense deixar-lo, guardar-ne la direcció, la línia de conducta   
La mirada d’algú el dia del seu aniversari és exigent: amb veu ferma i poderosa em commina a la grandesa sense excuses, a que segueixi la meva inspiració, el meu instint: «Veuràs com val la pena!»... diu  
La mirada d’algú el dia del seu aniversari ordena: Segueix el meu exemple! Segueix els meus consells! Continua sempre! Persisteix! Dura! Persevera! Perdura! Subsisteix! Prossegueix! No t'aturis i això fes-ho cada dia com jo fins avui mateix he fet  
La mirada d’algú el dia del seu aniversari sempre m’ha torbat molt
A la Nadala i a l'Uri i la Nuri... per preguntar —