dijous, 12 de novembre del 2015

Sobre... Perseguir

«Un cant que tinc al cap»
Ya no tengo tiempo
Quiero la esencia, mi alma tiene prisa
M. Andrade
Què vol dir perseguir? Qui poden ser els qui em persegueixen? Qui són els meus enemics? Qui, de mi, és enemic meu? 
«Quants n'hi ha que em persegueixen! Són molts!» Sl 3 
Perquè he de caure a les seves mans? Perquè accepto de ser perseguit? Com és que acabo beneïnt els qui em persegueixen?  
«Beneïu els qui us persegueixen. Beneïu, no maleïu» Rm 12
Però ¿pot existir realment algú fora de mi que em pugui perseguir? Qui de mi, altrament, em podria perseguir a mi mateix? Què hi ha en aquesta persecució? Qui empaita què? Què es busca? El joc no és gens agradable. S'arriba a emmalaltir. Perceps que t'hi va la vida. T'acuiten. Corres...   
«Branda la llança, barra el pas als qui em persegueixen» Sl 35
Ara ho entenc: la vida! Una cosa totalment diferent a les que estic habituat, una cosa... viva! La vida: una esmena a la totalitat a les coses no-vives. El «doncs» d'un «doncs jo us dic» com a única explicació vàlida. Em persegueix un dir que és un «més-que-dir» i quedo exhaust de tant rodar. Un... «Doncs jo us dic» 
«Doncs jo us dic: estimeu, pregueu pels qui us persegueixen» Mt 5
I és que ara m'adono que moltes de les entrades d’aquest bloc han estat escrites sota aquesta amenaça. Efectivament, sempre hi havia algú que m’empaitava tot just posar-me a escriure i mai sabia si tindria prou temps per acabar. Per acabar: per enllestir una mena de cant que sempre tinc al cap, un cant del meu amor al meu amor, un cant inspiradíssim que pretén no acabar-se mai  
«Em tiren fel al menjar, quan tinc set em fan beure vinagre. Que la taula se'ls torni un parany, que es torni una trampa per als seus convidats. Que se'ls entelin els ulls i no hi vegin, que els flaquegin les forces a cada momentAboqueu el càstig damunt d'ells, que els atrapi la vostra indignació, que els sigui devastat el campament i no quedi ni una ànima a les seves tendes, ja que... 
... persegueixen el qui vós heu ferit i troben motius al dolor del qui vós heu traspassat» Sl 69