dijous, 15 d’octubre del 2015

Sobre... «Nada te turbe»

«Nada te espante»

Un dia pensava com es deu fer allò de sant Pau: «No us inquieteu per res». Pensava com trobar antídots per la inquietud dels nostres dies  
Hi ha alguna cosa més forta que la inquietud? 
Quina inquietud està per damunt de tota altra inquietud? 
Si m’atragués una inquietud que estés per damunt de tota inquietud... no només «aniria» sinó que... correria! 
«Atreu-me, correm» diu el Càntic 
«Veniu a mi» deixeu-vos atraure— diu Jesús 
«Feu-vos deixebles meus» deixeu-vos atraure— insisteix Jesús 
Deixeu-vos atraure i... «trobareu el repòs» i ja no us inquietareu mai més per a res 
Però com que encara volem saber més coses preguntem:
Pregunta: Per què ho hauríem de fer?
Resposta: Perquè qui ho diu és benèvol i humil de cor
Pregunta: Per què és humil de cor? Què fa ser a Jesús humil de cor?
Resposta: Pujar a la creu
«Veniu a mi tots els qui esteu cansats i afeixugats; jo us faré reposar. Accepteu el meu jou, feu-vos deixebles meus, que jo sóc benèvol i humil de cor, i trobareu el repòs que tant desitjàveu, perquè el meu jou és suau, i la meva càrrega lleugera». Mt 11
O O O
Histoire d'une ame. Santa Teresa
 Manuscrit C Folio 35 Verso
Madre, creo necesario darle alguna explicación más sobre aquel pasaje del Cantar de los Cantares: «Atráeme y correremos», pues me parece que no quedó muy claro lo que quería decir. «Nadie puede venir a mí, dice Jesús, si no lo trae mi Padre que me ha enviado». Y a continuación, con parábolas sublimes —y muchas veces incluso sin servirse de este medio, tan familiar para el pueblo—, nos enseña que basta llamar para que nos abran, buscar para encontrar, y tender humildemente la mano para recibir lo que pedimos... Dice también que todo lo que pidamos al Padre en su nombre nos lo concederá. Sin duda, por eso el Espíritu Santo, antes del nacimiento de Jesús, dictó esta oración profética: Atráeme y correremos. ¿Qué quiere decir, entonces, pedir ser atraídos, sino unirnos de una manera íntima al objeto que nos cautiva el corazón? Si el fuego y el hierro tuvieran inteligencia, y éste último dijera al otro «Atráeme», ¿no estaría demostrando que quiere identificarse con el fuego de tal manera que éste lo penetre y lo empape de su ardiente sustancia hasta parecer una sola cosa con él?
O O O  

Per a Teresa Jimenéz en el dia del seu primer aniversari