dimarts, 6 d’octubre de 2015

Sobre... La reconciliació

Electes
 
Nosaltres, els electes, tenim la reconciliació, tenim el missatge de la reconciliació, tenim els portadors d’aquest missatge —el text diu: «nosaltres»— tenim el servei de la reconciliació i finalment tenim aquell que encomana tot això. L'apòstol ens demana que hi reflexionem sense presses perquè si bé són coses diferents són una mateixa cosa
El tema és la reconciliació. Pel que es veu, és un tema important: la paraula apareix cinc vegades. El «tema», aparentment, pot semblar més important que el mateix Déu. Potser ho és: tornar al concili, a l’assemblea, a la unió, a la concòrdia o a l’acord... perquè Déu no suporta el desacord: és una cosa que el supera, que el posa dels nervis, és una cosa que pot més que Ell, que no el deixa dormir i que és superior a les seves forces (sic). Déu que ho sap tot també sap que si aconsegueix la reconciliació amb nosaltres ja ens tindrà guanyats per sempre més. ¿Podria ser que Déu un dia es penedís per haver estat tan maldestre i pocatraça per no haver sabut reconciliar-se amb nosaltres? 
Quan allò de dalt i allò de baix conflueix hi poden haver tempestes fortes i destructores. La reconciliació és la única força que pot asserenar les aigues numinoses d’aquestes dues atmòsferes tan grans.  
L’apòstol ens anima que ens reconciliem amb Déu. Podríem remugar i dir-li: «Molt bé, d’acord: però i Ell, què fa?» Resposta: «Ell ja ho ha fet. Ell, una vegada, va tractar com a pecador a algú que no havia experimentat mai cap pecat, perquè en ell nosaltres poguéssim ser justos segons la justícia de Déu» 
PS: Després d'aquestes paraules algú dels presents va fer aquest comentari: «Això que acabeu de dir, senyor apòstol, és molt interessant perquè abans, quan les coses encara no eren cap creació nova, quan tot era antic i desmanyotat, quan el món era vell i avorrit, nosaltres els humans sempre crèiem que si poder ser just segons la justícia era molt difícil, poder ser just segons la justícia de Déu era impossible absolutament i així donàvem per perdudes del tot les dues justícies»
«Germans, aquells qui viuen en Crist són una creació nova; tot el que era antic ha passat, ha començat un món nou. I tot això és obra de Déu, que ens ha reconciliat amb ell mateix per Crist i ens ha confiat a nosaltres aquest servei de reconciliació. Perquè Déu, en Crist, reconciliava el món amb ell mateix, no retraient-li més les culpes, i a nosaltres ens ha encomanat que portéssim el missatge de la reconciliació. Us ho demanem en nom de Crist: reconcilieu-vos amb Déu. Déu va tractar com a pecador aquell que no havia experimentat el pecat, perquè en ell nosaltres poguéssim ser justos segons la justícia de Déu» 2C 5